Odkrywamy São Miguel – Dzień 4

Uznaliśmy, że zobaczymy Sete Cidades z góry. W pobliskim biurze turystycznym „Azores For All” miła pani pokazała nam mapy oficjalnych szlaków wychodzących z miasta. Dwa z nich wyglądały bardzo interesująco. Niestety oba zaczynały się morderczym podejściem. Na dystansie jednego kilometra trzeba wejść o prawie 200 metrów w górę. To nie wydawało się fajne, zmęczyć się aż tak już na samym początku. Na szczęście jakby ktoś przewidział istnienie takich leniuchów jak my i wybudował na przecięciu tych szlaków śliczny sporawy parking. Podjechaliśmy więc pod tę koszmarną górkę samochodem.

Przechadzka na Vista do Rei

Szczegóły szlaku: AllTrails

Pierwszy szlak PR3 SMI zaczynał się, dla nas, na parkingu szutrową drogą oznaczoną znakiem zakazu poruszania i tabliczką „droga prywatna”. No ale oficjalne oznaczenia szlaku przekonały nas, że jednak tędy droga. Droga wiła się kalderą czasami przez las, a czasami ślicznymi widokami na jezioro i miasto z lewej oraz na ocean z prawej. Szlak kończył się już dobrze nam znanym Vista do Rei. Po szybkim posiłku regeneracyjnym tą samą trasą wróciliśmy do samochodu.

Szlak na Miraduro da Cumeeira

Szlak jest częścią dłuższej trasy umożliwiającego na dojście aż do Viasta do Rei, ale od drugiej strony. Nie mieliśmy jednak ochoty na 9 godzin chodzenia po trudnym terenie, więc zrobiliśmy więc tylko tę łatwą część. Szlak zaczyna się od przejścia kilkaset metrów ulicą z poboczem. Wszystko jest dobrze oznaczone, ale bliskość pędzących samochodów jest stresująca. Następnie przejście na drugą stronę ulicy i skręt w lewo w nieuczęszczaną szutrową drogę i następnie już tylko pod górkę. Ważne! Nie jedźcie tą drogą samochodem! Trochę wyżej są dziury tak wielkie, że rysa na karoserii to najlepsze jakie może się zdarzyć. Idąc tą drogą mijały nas tylko sporadycznie auta terenowe oraz quady.

Jeżeli chcecie dojechać do Miraduro da Cumeeira samochodem jest to możliwe wygodną asfaltowa drogą.

Przechadzka na Sito Secreto

Szczegóły szlaku: AllTrails

Po zjechaniu do miasta wybraliśmy się na jeszcze jeden króciutki szlak. Ten to raczej przechadzka. Trasa jest płaska i relaksująca, z lewej widać jezioro a z prawej bujną roślinność. Sito Secreto to fajny park w którym można usiąść i podziwiać jezioro. Nie polecam robić pełnego kółka wokół jeziora, ponieważ szlak mocno zarósł i z komentarzy w AllTrails wynika że jego część się osunęła.